Back on track

När jag fixade mig för att gå och fika med gänget upptäckte jag att jag kommer få ännu en oväntad (och jävligt stor) utgift, jag satte i det sista paret linser!
Efter att ha rastat Iris gick jag i panik till optikern för att boka tid för en årskontroll av ögonen, sen blir det att beställa nya linser. Skit. Tack för att jag bor hemma så jag slipper oroa mig för att ha pengar till mat, tack tack TACK!

Efter fikat gick jag till jobbet en sväng, för att försäkra mig om att jag verkligen inte skulle jobba ikväll. Och det skulle jag inte såklart. Men hela dagen har jag haft en känsla av att det är något jag glömt. Det är något viktigt jag skulle gjort idag. Eller..?
Jag är inte säker! Det gnager i bakhuvudet men jag vet inte ens om det var något jag skulle göra.. Det är så irriterande!

Hursomhelst, på jobbet mötte jag Annelie och mitt i min frustration över att jag har den där jobbiga känslan i bakhuvudet så frågade hon om jag skulle med på en promenad med hundarna.
Och eftersom jag inte hade något vettigt att göra så följde jag med. Annelie är hundvakt åt två underbara Labbar så det blev en långpromenad. Var ute över en timme!
Det är ju faktiskt fruktansvärt skönt att gå. Vad jag saknar att promenera. Det jobbiga är ju egenltigen bara att få fingrarna ur musen och faktiskt ge sig ut. När man väl traskar där så njuter jag i fulla drag av friskluften och motionen.

Två nyttiga dagar på raken nu då alltså, eftersom jag igår gick till Ida och hälsade på. På lompis alltså!
Inte blev jag våldtagen heller. När jag skulle hem insisterade de på att jag skulle åka med Lennie, så det gjorde jag, även om jag ville utmana ödet lite till.
Lennie och Ida är så jävla söta.

I say it with a song that soon will fade away
you keep me from breaking apart
you understand the chaos in my head
only you understand every word I say
you restore my soul and erase all hurt
the hurt that only you can take away
you keep me from breaking apart

Apoptygma Berzerk - You keep me from breaking apart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0