Tre störda drömmar tre nätter i rad

Dagen började inte så speciellt bra nu heller. Jag är nog inte skapt för att sova ensam, har så jäkla många konstiga drömmar.

I förrgår drömde jag att jag var jagad av skepnader liknande dementorerna i Harry Potter. De kunde känna min lukt och jag sprang hem till Idas familj osv. Panik var det iallafall. Kunde inte släppa drömmen och panikkänslan förrän jag i vaket tillstånd hade planerat våran flykt i minsta detalj. Ibland händer det nämligen att jag drömmer samma dröm flera gånger och jag minns alltid att jag drömt om det förut, så jag lyckas förbättra drömmen tills den är optimerad.

Igår drömde jag att jag blev övergiven långt ut i Sthlmförorten, eller förresten så var det nog faktiskt längre bort än så, kanske norr om Uppsala. Typ min skolklass som var ute på en bussresa och vi skulle till Sthlm, men stannade på ett godisvaruhus. Gigantiskt. Det fanns ALLT. Mycket större än Candy World i Happis.
Jag slöade runt där fast jag visste att bussen skulle gå om fem minuter, plockade en godis, sen ångrade jag mig och gick för att lägga tillbaka i hyllan, tog en annan sort, gick en bit och ångrade mig igen. Sådär höll jag på. Sen hittade jag ett stort ställ för mina favoritklubbor, Chupa Chups, och då var jag såklart tvungen att hitta rätt smaker. Sen vips upptäckte jag att jag var sju minuter sen, då fattade jag att jag hade bråttom så jag släppte allt och rusade ut, men bussen var borta såklart.

Och inatt då. Herregud.. Norrland skulle evakueras, det skulle komma en jävla snöstorm så alla skulle frysa ihjäl. Men jag och min syster Sophie skulle såklart stanna kvar. Jävla idioter vi är. Så vi stod där vid våran tältkåta (!) och såg alla lämna norrland på skotrar, jeepar och fyrhjulingar. Vi var verkligen mitt i skogen. Och helt övertygade om att vi skulle klara oss. Så blev tältkåtan en stuga fast med ett tält ovanpå, utifrån såg det ut som tyg men inuti hade vi träväggar. Jag var så nöjd för vi hade solpaneler till stugan så vi kunde få elektricitet till ett par lampor.

Nä, tacka vet jag sovsällskap. Då drömmer jag sällan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0