Lugnet före stormen

Jag sitter här i sängen, vaknade för drygt två och en halv timme sen.
Myser under täcket, lutar mot väggen med kuddarna bakom ryggen.
Laptopen i knät. Lyssnar på Bola och Boards of Canada.
På något vis känner jag mig ändå rätt nöjd.
Tillfreds med mitt tillstånd.

Det känns lite som lugnet före stormen.
Jag är helt övertygad om att kvällen kommer bli vild.
Räknar med att det kommer vara vansinnigt mycket folk ute.

Sålänge jag inte tänker på saker och ting, så känns det bra.
Men såfort kontoret innanför skallbenet bemannas så blir jag förvirrad.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Så jag låter nog de anställda få ledigt resten av dagen.
Jag ska sitta kvar här och njuta av att vara ensam hemma.


Jag har klätt mig fin,
jag har klätt mig fin ikväll.
Ikväll ska jag dansa,
jag ska dansa, dansa med mig själv.
Magnus Carlsson - Repig 7" singel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0