Veronika bestämmer sig för att dö


Idag läste jag ut Veronika bestämmer sig för att dö.
Riktigt bra bok!

Filmen däremot ska ni nog hålla er ifrån.
Jag fick nys om boken via trailern för filmen närmligen, men eftersom jag avskyr skådisen (hon vad-hon-nu-heter som spelar Buffy) som har huvudrollen så totalvägrar jag se den! Men jag tyckte själva handligen lät intressant så köpte boken direkt.

Boken handlar hursomhelst om Veronika, en ung tjej som verkar ha allt, men en dag anser att hon levt klart sitt liv, så hon bestämmer sig för att dö. Hon misslyckas dock och hamnar på ett mentalsjukhus där hon får veta att hon är döende, av överdosen av alla sömnpiller hon tog fick hon ett hjärtfel.
I början är hon nöjd över det, men dagarna går och hon börjar fundera på om hon verkligen tagit rätt beslut.

Väldigt lättläst bok, och den gav många tankeställare! Så läs den. Det är helt klart värt det.

Efter den här boken har jag fått upp ögonen för Paulo Coelho, måste läsa fler av hans böcker.
Så, i julklapp vill jag ha pocketböcker!
Gärna Alkemisten av just Paulo Coelho, eller Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein.
Den senare boken är en självbiografi, hur det är att leva med bipolär sjukdom/manodepressivitet.
Verkar mycket intressant!

Kommentarer
Postat av: Ida

Förlåt för glassgrejen.. :P



Och jo, nog fungerade tabletterna :) Din pappa kan sin sak!



Jag längtar efter dig!

Puss

2009-12-11 @ 13:25:10
URL: http://idaraty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0