Connection!

Jag har ju glömt att berätta! Det hände en riktigt kul grej på festen i tisdags.
Men vi tar det hela från början:

I måndags satt Mina och jag i fikarummet, käkade middag och surrade lite.
Hon berättade om ett ex och efter att vi konstaterat att han var lite konstig nämnde jag ett av mina ex, Stefan.
Min första stora kärlek. Ett långdistansförhållande. Han bodde i Gbg och jag uppe i Kiruna.
Men han hälsade ändå på mig nästan en gång i månaden. Bara det att det fanns en till tjej som han träffade. Maria i Luleå.
Så han brukade alltid hälsa på henne också när han kom till mig. Eftersom det var påväg upp, så att säga.
Vi kom såklart fram till att han var ett pucko och jag en ung och dum tjej.

På festen i tisdags sitter jag och surrar lite med Lasse, och så vips kastar sig Mia in bredvid mig, och säger att Mina berättat om ett av mina ex. Hur han höll på och hade en tjej i Luleå också.
Hon frågar ett par frågor om honom och den andra tjejen, och utbrister sedan "Men! Det är ju DU! DU är den där andra tjejen uppe i Kiruna!!" Då visar det sig att hon är kompis med Maria.. Kompis med min dödsfiende.
Skit.

Vi skrattar lite, säger att världen fan är liten. Och sen berättar hon om sina kompisar och nämner en annan tjejs namn, Heidi. Jag reagerar direkt eftersom jag bara hört talas om en tjej som heter så. Frågar direkt varifrån hon är, och om hon varit sambo med en kille med långt hår som heter Henri. Och jodå.. Det är ännu ett ex till ett av mina ex.

Så här har vi kopplingen mellan mig och min kollega Mia, som är från Luleå.
Hon är kompis med mina ex's gamla flickvänner.

Förbannade Norrland. Så jävla typiskt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

:(

2009-12-09 @ 00:37:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0