Home is where your heart is

Nu är det så länge sedan jag skrev att jag inte vet var jag ska börja.


Jag firade midsommar, ja. Precis som man ska göra.
Det serverades sill och nubbe och fyra olika sorters grillat kött och vin och jordgubbar och cheesecake.
Vi satt i solen och vi skrattade och det var sådär som det kan se ut på tv.




Sen var det semester och på tisdagen åkte jag till Kiruna med Jessica och Anastasia.
Vi åkte tåg hela natten, fikade och drack vin och pratade massor och tog fina bilder!




Vi kom upp till Kiruna på onsdag förmiddag och på eftermiddagen kom Gabriel och hämtade oss,
han tog oss upp på Luossatoppen där Jessica smygfotade den finaste bilden!




På torsdagen blev det en ordentlig frukostbuffé i lägenheten. Som på hotell!
Ida kom och gjorde oss sällskap också, jag såg till att mata henne lite.




Det blev ingen tur till Abisko för oss men däremot en sväng ner i gruvan!
Åkte till Jukkas och Poikki också, men det har jag inga bilder på!




På fredagen tog vi oss till Madelenes syster Jeanette för att grilla och förfesta.
Lika trevligt som alltid där, och vi var nog 35st som mest under kvällen!




Jag tog inte många bilder under själva festivalen, faktiskt bara en!
Här är det Hoffmaestro som spelar.




På söndagen åkte tjejerna hem, nästa gång blir det mer natur och mindre festival!

Och under måndagen åkte Gabriel och jag till stugan.
Han fick träffa nästan hela min familj; syster från Sthlm med familj,
syster från Gällivare med dotter plus mina föräldrar (som han förvisso redan känner).

På tisdagen åkte vi till Luleå för att köpa nya däck till hans bil, och handlade lite annat också.
Och efter middagen tog vi en cykeltur till stranden där han skrev med foten i sanden.



Resten av semestern har jag inte några bilder av upptäckte jag.

Under onsdagen åkte Gabriel till Gävle för en festival med några vänner och jag stannade i stugan med familjen.
Var fint att få umgås med alla ordentligt och att alla var samlade under samma tak!
Passade på att tvätta karlns bil när han var borta, önskar att jag tagit före och efter bilder.
På söndagen hämtade han mig och sen skulle jag vara i Kiruna till fredagen.

Men när fredag morgon kom ångrade jag mig..
Jag struntade att åka till flygplatsen och överraskade med att stanna några dagar till,
vilket innebar att jag hann träffa fler fina vänner!

Idag onsdag kom jag hem till Stockholm igen. Men det känns snarare som att jag åkt hemifrån.
Och nu vet jag inte när jag får åka hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0