When she was 22 the future looked bright


Födelsedagen är slut om några minuter. Eller egentligen är det ca 3h kvar av mitt första dygn i livet, då jag föddes runt 3 på natten.

Dagen började bra med lite zappande och slumrande i soffan, åt upp kladdkakan som blev över från kvällen innan och tog god tid på mig att göra mig klar för att ta mig utanför dörren.
Målet var att shoppa, en del av lönen fanns på kontot och brände alldeles förskräckligt så jag ville bara släppa ut de stackars pengarna i olilka butiker. Jag tycker nog att jag lyckades ganska bra, slutade dagen med händerna fulla av påsar och ett nöjt leende på läpparna. Vilken parafekt (systersonens sätt att säga "perfekt") födelsedag!
Fick med mig lite saker från Granit, Scorett, Åhlens, Lindex och Gamestop.
Avslutade dagen med middag i gott sällskap. Nöjd!

Alla bekymmer vägrar jag ta tag i idag, alla dåliga saker bara knycklar jag ihop till små tussar och kastar direkt.
Vägrar låta mig påverkas av att vara tvungen att åka till Jakan för att sova, eller att jag blev kallad för "en äcklig jävla hora". Idag har varit min dag!

Jag har fått gratulationer av människor jag trodde glömt bort mig, från människor vars nummer jag inte ens har kvar, från människor jag knappt pratar med, från tjejen i kassan på Granit när hon kollade mitt leg, grattiskramar från kollegor och vänner. Tack vare Facebook kom ALLA mina syskon ihåg min födelsedag, det har inte hänt på flera år!

På grund av alla hormoner som slåss i min kropp just nu sitter jag här med tårar i ögonen och känner mig alldeles.. rörd. Och ihågkommen. Och kanske lite, en liten liten smula, omtyckt.

Och nu kan jag lyssna på Lily Allen och inte behöva känna skuld för att framtiden inte alltid ser så ljus ut, för nu är jag inte tjugotvå längre.
Tjugotre, ett år närmare tjugofem. Måtte mitt tjugofemte år i livet bli bra så jag slipper fundera på hur livet ska fortsätta.

Kommentarer
Postat av: Elin

VEM kallade dig för en äcklig jävla hora? Jag ska slå dem!!!!



Vickan, du skriver så bra!! Jag blir helt glad av att läsa, även om en del saker kanske inte är liksom "kul". Underbart med någon som har förtått det där med att inte särskriva, stava rätt, formulera sig vettigt.. Keep up the good work. PUssåkram

2010-10-28 @ 00:29:30
URL: http://elinhood.blogg.se/
Postat av: Vickan

En snubbe som jag kanske skulle hyra lägenhet av, men det kändes bara skumt och jag tackade nej till den. Och då fick jag minsann höra att jag inte har någon rätt att tacka nej, att det är han som ska säga nej till mig. Och att jag är en äcklig jävla hora som han aldrig mer vill höra av.

Som att jag skulle vilja ha kontakt med honom!



Åh vad glad jag blir! Tack! Puss&kram på're!

2010-10-28 @ 09:53:26
URL: http://lucretia.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, "jamen oj, vilket temperament, nu blev jag väldigt sugen på att flytta in..."

2010-10-28 @ 23:41:12
URL: http://elinhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0