Ge mig mer jul..

Jag trodde inte att jag skulle sakna någonting när jag flyttade från Gällivare. Men ikväll kom jag på att det gör jag nog faktiskt. Jag saknar djuren, och familjen.
Vid den här tiden sydde jag julgardiner. Vi la in en röd matta i köket. Ny duk och en adventsstjärna.
Ljusstakar i fönstren. Vi köpte en vit julgran och hade svarta och gröna kulor i.
Julen firades hos sambons mamma med alla syskon och massor av julklappar.
Det här året kommer bli sjukt ensamt. Jobbar 23e och 26e, så finns ingen möjlighet att resa bort någonstans.

Det här året önskar jag mig ett nytt liv med bättre arbetstider, ett riktigt hem och ett djur som inte är ohyra eller dammråttor.

Något annat jag saknar är mitt organiserade skafferi..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0