Put your hands on my heart

Jag har ett mantra, glömde bort det ett tag men ikväll när jag var påväg hem från jobbet hittade jag det igen.

Har citerat det tidigare, ganska nyligt om man räknar hur många inlägg tidigare, men tidsmässigt är det många dagar som passerat.
När jag känner mig svag, osäker eller vad jag nu kan vara, så ska jag lyssna på låten på repeat:

I'm gonna love you like I've never been hurt before
I'm gonna love you like I'm indestructible

Och jag kommer på att jag inte ska låta gammal skit påverka mitt liv idag.
Det som hänt har hänt, och det kommer inte bli så igen. Det kommer inte bli så igen.
Vissa stunder är jag livrädd. Ibland vill jag bara gömma mig under täcket och hoppas att monstret i garderoben ska försvinna av sig självt. Men egentligen vet jag att det är lika bra att beväpna sig med en ficklampa och slita upp den där jäkla garderobsdörren!

Nu när jag ändå är inne på dörrar, en annan dörr öppnades idag. Iallafall litegrann. Mellan en kollega och mig.
Vi har haft det lite svårt att samarbeta men nu kanske saker börjar lösas igen. Och när vi satt och snackade och väntade på bussen, när jag försökte berätta om mitt år; hur osäkert mitt liv känns och att jobbet oftast är min enda trygga punkt, så kom jag på att jäklar vad mycket som hänt iår!

Är det inte lite okej ändå att allt känns upp&ned när jag faktiskt flyttat hemifrån och bor "ensam" för första gången i mitt liv? Det är ju lite otroligt. Det är snart ett år sedan som Mia och jag satt på regionsfesten och pratade om hennes vänner och mina ex. Kopplade ihop våra liv litegrann.

Kriser och lyckorus omvartannat. Just nu är det bra. Det känns för det mesta riktigt bra. Ibland chockas jag över hur bra saker kan kännas. Och jag vågar inte riktigt acceptera det fullt ut.
Det är läskigt att på något sätt känna sig lycklig, för då gör det extra ont när man blir olycklig.

Jag är bra. Jag är bäst. Nu ska jag banka in det i min skalle tills jag fattar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0