There is no fucking you

Så, hösten kommer med stormsteg och jag har flyttat igen.
Hejdå Bögdalen och Hej Jakan!
Har bytt ut tunnelbana mot pendeltåg.
Medis mot Södra station.

En ny stadsdel att lära känna. En ny lägenhet att bo in sig i.
Måste se möjligheterna.
Det finns en direktbuss mellan mig och syrran. Det är ju bra!
Och jag kan lära mig exakt hur många minuter och sekunder det tar att gå respektive springa mellan pendel och tub vid byten. Och den ultimata sittplatsen på pendeln för att gå kortast möjliga sträcka på perrongen.
Vilken väg i Jakan jag ska ta hem för att risken att bli överfallen eller våldtagen ska vara så liten som möjlig.

Och jag måste hitta nya favoritsaker att äta som inte kommer ur Icas egna sortiment, eftersom det bara finns Hemköp och Konsum här.
Kommer spara några hundralappar i månaden eftersom jag inte har någon tv längre och antagligen så finns det ingen videobutik här där jag kan bli stammis. Kommer dock sakna den trevliga snubben på Filmkedjan!

Jag har köpt nya gardiner också. Nu är min orangea period över helt och hållet. På flera sätt.
Dags att stänga igen portar, dra upp vindbryggan, laga muren och aldrig släppa in någon igen.

I'm taking my own direction
I can see perfection
Doing all I can for me

Everybody wants your body

There's nobody who can
take you to heaven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0