How can you enjoy winning if you never lose..?


Idag löste jag in mina vinstlotter som jag fick av vännerna i fredags. 150kr tjoff ner i plånboken, ja tack!
Det lustiga var att jag inte vann ett skit på lotterna som jag själv skrapade, men Ida, Jocke och Therése skrapade fram penger åt mig!
Nästa gång får de skrapa alla mina lotter, jag kanske blir miljonär!

Borde ta med mig laptopen till GG någon dag, jag kommer alltid på massor av saker att blogga om då.
Eller kanske det är dags att skaffa twitter, för det är oftast bara små tankar jag får.

Tidigare i veckan kom burk-Ulla in och vi pratade rätt länge. Hon brukar köpa Trisslotter av mig och varje gång hoppas vi att hon ska vinna några miljoner så hon får flytta från Kiruna.
När till och med alkisarna i stan tycker det är tråkigt här, då är det illa!
Fick också veta att hon flyttade in till Kiruna från nån by när hon var 18år, för att bo hos sin syster och ta hand om syrrans barn. Det var visst väldigt spännande.

Nästan lika spännande är det varje dag runt 14:30 då alla stammisar kommer för att köpa tidningen. Har den inte kommit då så blir det uppror och sura miner. Ibland stannar nån gubbe kvar i butiken för att surt blänga ut genom fönstret och spana efter tidningsbilen. Och ibland kommer nån in och säger "Nu kommer tidningen! Jag såg bilen nere i korsningen nyss!". Så då får man stå och surra lite de få minuterna det tar för tidningskillen att komma in.

Tänk vad mycket pengar vissa människor lägger på tidningar egentligen. En kvällstidning varje dag i en månad blir ju 300spänn. Och köper man tidning varje dag i ett år lägger man ner 3650kr! Och så blir det ju mer om man ska köpa TV-bilagan. Det blir 260kr extra om året. Eller någon annan trevlig bilaga, som Fredags-bilagan. Den är ju kul att läsa. Och Sofis mode.
Jag nöjer mig med att läsa de på jobbet. Och står det nåt kul kanske jag köper hem nån ibland. Men inte mer än så. Det finns ju internet.

Nu ska jag sluta surra om tidningar och jobb.
Tänkte rengöra mitt nya hål i örat och sen byta om för att gå ner till UH.
Imorgon kanke ni får se vad jag köpt för mina presentpengar!

Kommentarer
Postat av: Ella

Twitter is the shit asså! Man blir beroende så snabbt!

2009-10-01 @ 22:23:25
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0