Jag förbannar dagen då skitboken skrevs

Jag är en rätt enkel tjej. Det tycker jag faktiskt.
Jag brukar vara rak med mina åsikter, säger rakt ut om det är något jag vill.
Men nu undrar jag nästan, kan man vara för enkel?
Eller är jag inte så jävla enkel som jag tror att jag är?

Alltså, det finns så många saker jag inte förstår.
En av de värsta saker jag gjort, värsta som i dummaste, det var fan att läsa den där skitboken Män är från Mars, kvinnor är från Venus. Den har försvårat och komplicerat mitt liv så jävla mycket. Jag hatar Henri för att han visade mig den.
Jag är så jävla förvirrad!

Vanligtvis gör jag som jag känner för, följer hjärtat.
Men nu har jag börjat göra kalkyler i skallen, vad som förväntas av mig att jag ska göra utifrån det manliga perspektivet och nu verkar allting fan bara bli fel. Det blir som ett mellanting, jag väntar för länge och när väl tillfället för att säga något passerat klämmer jag ur mig något korkat istället.
Ingenting som kommer från hjärtat utan något som jag tror människan vill höra, för att det ska bli rätt.
Och det är verkligen emot allt som jag egentligen står för.
För allt borde ju bli bra sålänge man är öppen och ärlig.

Varför ligger det i människans natur att göra allt så krångligt som möjligt? Eller om inte i människans, så i min natur.

Allt det här började jag tänka på, bara för att jag hittade ett sms i min mobil. Daterat 16:e februari kl 20:13.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0