Oh sugar

Om jag tänker för mycket på det, så är socker riktigt skrämmande.
Speciellt effekten av socker. Och sockerberoende.

Efter att jag ätit är jag alltid sugen på något sött.
Jag kom på mig själv med att öpnna skafferiet, kylen, frysen, överskåpet, gå ett rastlöst varv i lägenheten för att sedan återvända till köket och gå igenom alla skåp både en andra och en tredje gång.
Varför? I jakt på socker. Som inte ens skulle få komma in i min mun.

Jag tänker på barn som är sockerberoende och skriker tills de får godis, läsk eller kakor.
Jag tänker på min migränhuvudvärk som kommer när jag inte ätit socker.

Den kom första gången jag slutade med socker, den kom andra gången och nu undrar jag om den tänker komma igen.
Jag hoppas att den inte gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0