Jag är min värsta fiende

Jag har alltid sagt att det är lättare att jobba än att plugga.
För plugget måste man dra med sig i bakhuvudet hela tiden. Man pluggar hemma, tänker på tentor osv.
Arbetet lämnar man när man går hem för dagen.
Men det funkar inte längre.
Jag kan inte somna om kvällarna längre för att jag tänker på jobbet.
Vad jag kan förbättra. Hur jag kan påverka arbetsmiljön osv.

Just inatt ligger jag och filar på mina presentationer.
Skriver upp olika meningar på små mentala post-it's i skallen.
Försöker få ihop den ultimata presentationen. Få publiken att trivas och känna sig välkomna.
För ja, jag presenterar 90% av filmerna jag visar.
Går in i salongen, hälsar alla välkomna osv.

I början var det skitläskigt. Men nu börjar det bli en sport.
Jag tävlar mot mig själv och mina tävlingsnerver håller mig vaken om nätterna.

Fan.

Kommentarer
Postat av: Tesse

Åå så är det för mig med!

Ändå har vi båda jobb som vi faktiskt KAN lämna på jobbet. Jobbigt!

2009-12-20 @ 18:26:25
URL: http://nuvilljaghaen.blogg.se/
Postat av: pelle

Men... vad jobbar du på för bio? Som presenterar filmerna? Grymt! Snacka om att göra biobesöket personligt! :D

2009-12-21 @ 08:40:30
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0