The Finish Line

Jag är hemma igen. Landade 19:00 i Kiruna.
Nu tänkte jag berätta om helgen.

Fredag:
Landade, var lite sena, köpte SL-kort för 72h.
Det tog oss nästan 2h att ta oss från Arlanda (buss till Märsta, pendel till centralen och tunnelbana till Mariatorget) till båten, Rygerfjord, som vi skulle bo på.
Gick lite vilse påväg från Mariatorget till båten, mest för att jag frågade om vägen istället för att lita på mitt minne.
Var mycket varmare än vad vi räknat med, +22 grader, fuktig kvav värme.
Vi fräschade upp oss och bytte om, sen stack vi till Cris för att äta middag.
Hammarby Sjöstad here we come!
Han bjöd på fläskkotletter, rotfrukter, potatis, svampsås, bröd och vin.
Sen blev det färska(!) fikon, choklad som jag köpt i present till honom och ost. Och mer vin.
2½ flaskor vin senare, eller runt kl 02:00, kom vi tillbaka till båten för att sova.

Lördag:
Klockan ringde 07:50, bara att hoppa i duschen och fixa sig!
Jag hade bokat frukostbord på Hilton till ca 9:30. Vi kom dit lite tidigare än så och undrade om det var ok, men så säger han att det stod att vi skulle varit där kl 8! Vilket inte förvånade mig, eftersom kvinnan jag pratade med när jag bokade inte talade så bra svenska. Hursomhelst, vi fick komma in såklart.
Direkt när vi kommit fram till bordet kom det en man och serverade oss färskpressad apelsinjuice, smakade som himlen!
Vi åt tills vi ville dö, och då åt vi lite till. Det här skulle vi ju klara oss på hela dagen!

Hoppade på en buss till Nacka, spenderade en hel jäkla massa pengar. När vi var nästan klara kom vi på att vi inte sett varken New Yorker, Glitter eller Deichmann. Helvete! Vi är ju på fel ställe! Det var inte till Sickla Galleria vi hade tänkt åka..
Hoppade på nästa buss och kom så till Nacka Forum! Fortsatte shoppa och fynda.

Åkte tillbaka till båten strax innan kl 18, duschade och bytte om. Tog en snabbvila. Sen åkte vi in till city. Letade ett ställe att käka på och det slutade med Thaibuffé. Otroligt gott som vanligt.
Vi ville ju helst på Bishops efter det men vakten var grinig. Åldersgräns: 23. För unga! Min åldersångest har släppt en aning. Vi knallade vidare, snurrade runt lite i stan och fördrev tid. Hamnade på något BBQ ställe och tog varsin öl.
Var skittrötta så åkte tillbaka till båten rätt tidigt. Satt i baren där tills den stängde vid midnatt.
Somnade före kl 02 iallafall.

Söndag:
Sovmorgon till 08:30!
Duschade, åt frukost på båten. Verkligen inte imponerande. Sjukt sur yogurt, tråkigt bröd, blaskig juice, trista cornflakes och dammig müsli. Och vi betalade 65spänn per person för den skiten. Såklart kändes den extra bitter med tanke på Hilton-frukosten morgonen innan.
Vi packade och checkade ut före kl 11.
Åkte in till stan, vi har kollat på skoaffärer från 11:30-14:00. Jag skämtar inte. Det var TRE affärer som inte innehöll skor. Ur & Penn, Gina Tricot och Cubus. Jag hittade ett par svinsnygga orangea (surprise!) klackisar som dessutom var på rea, men jag köpte inte! 499kr är inte mycket, men klackarna var liiiite för höga. De andra skrek "Nej" fast jag inte ens hade varit ledsen om skorna bara hade fått stå och vara fina på min hylla..
Köpte däremot skor på Deichmann. Jaja ni ska få bilder. Sen!

När vi var less krånglade vi oss till Arlanda, samma resa som när vi kom, dvs via Märsta.
Vad gör man inte för att slippa betala för flygbuss..
Mötte upp med min far. Käkade på Max. Träffade Jeppe. Åkte hem.
Nu sitter jag här. Fattigare men nöjd.
Dags att skita och sova. Pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0