Det mörka tornet



Efter ett tips av Morgan har jag börjat läsa en serie som är skriven av Stephen King: Det mörka tornet.
Hittills finns fem av böckerna på svenska. Jag köpte alla direkt eftersom de var rätt billiga.
Givetvis i pocket.

Fantasyserie som en tredjedel in i första boken verkar väldigt lovande.
Men redan i början av boken hajade jag till.
Ni vet det där talet som förföljer mig?

Citat ur Revolvermannen, första boken:
"Du vill veta vad döden är. Jag gav honom ett ord. Ordet är
NITTON. Säger du det till honom kommer det att öppna hans
minnen. Han kommer att berätta för dig vad som ligger bortom.
Han kommer att berätta vad han såg.
Ordet är NITTON.
Vetskapen kommer att göra dig galen.
Men förr eller senare kommer du att fråga.
Du kommer inte att kunna låta bli.
Ha en bra dag! :)
Walter o'Dim

P.S. Ordet är NITTON.
Du kommer att försöka glömma det, men förr eller senare
kommer det att välla ut genom munnen på dig som en spya.
NITTON.


Och å kära Gud, hon visste att hon skulle göra det. Det skälvde redan
på hennes läppar. Nitton, skulle hon säga - Hör på nu, Nort: Nitton. Och
dödens hemligheter, liksom riket bortom, skulle öppnas för henne."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0